top of page

,התכנית ללמידה רגשית וחברתית
אקלים מיטבי, כישורי חיים ומניעת התנהגויות סיכון

תכנית מאידו להעצמה ורכישת כישורי חיים באמנויות לחימה רשומה במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך (מס' תכנית 5547), ומופיעה במערכת הגפ"ן תחת הסל 'מענים פדגוגיים ורגשיים'.

התכנית פעלה בשנה"ל תשפ"ג בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, וזכתה לביקורות מצויינות בקרב התלמידים שהשתתפו בתכנית והצוותים החינוכיים שליוו את התהליכים. 

התכנית עוסקת בהעצמת תלמידים והקניית כישורי חיים שונים באמצעות התנסות במגוון תרגילים ואלמנטים הייחודיים לעולם אמנויות הלחימה; פיזיים, קוגניטיביים ומנטליים, בשאיפה להשיג שיפור בתחומים שונים לפי מטרות מותאמות אישית וקבוצתית, ומתוך מטרה ללמד תלמידים לאמץ לעצמם התנהגות של אחריות ושליטה.

מאידו-לחימה-טיפולית.jpg
Anchor 1

התכנית מיועדת  לתלמידים המתקשים להשתלב בתהליכי הלמידה ובמגוון הפעילויות היומיומיות בביה"ס.

תלמידים המתקשים להשתתף ביצירת אקלים מצמיח ואווירה חברתית חיובית. 

תלמידים אלו לעיתים קרובות שרויים ב"מעגל כשלונות", מה שמביא אותם להערכה עצמית נמוכה, ותחושות אכזבה וייאוש מעצמם. באופן טבעי, מעגלים מעין אלו הולכים ומתעצמים עם הזמן, ונדרשת התערבות נכונה ואקטיבית כדי להצליח לשנות את המצב המנטלי בו הילד שרוי, ולאפשר לו "לתפוס כיוון" חיובי.

התכנית מחברת בין הפדגוגיה לעולם הטיפול הרגשי, תוך שימוש בשיטות ההוראה הייחודיות לאמנויות הלחימה.

חיבור זה מאפשר לתלמידים הזדמנויות לשבור 'מעגלי כשלונות', ולייצר תחושת מסוגלות והצלחה, מה שמקדם אותם לעבר הישגים משמעותיים היכולים להוביל אותם לשינוי התודעה שלהם כבוגרים עצמאיים ומצליחים.

התלמידים המתאימים לתכנית נבחרים ע"י הצוות הפדגוגי של ביה"ס.

Anchor 2

מטרת התכנית היא לבנות חוסן מנטלי בקרב התלמידים, ולאפשר להם להתמודד טוב יותר עם אתגרי החיים על ידי יצירת תחושת בטחון בסיסית, והגברת תחושת השייכות. 

השאיפה היא שבסוף תהליך העבודה נראה תלמידים אחראיים יותר, בעלי בטחון ותחושת מסוגלות
אישית גבוהה. תלמידים שמזהים ונמנעים מ
התנהגויות מסכנות, המכירים ביכולתם -כיחידים וכקבוצה- להציב לעצמם יעדים ולעבוד קשה ובהתמדה, תוך בקרה עצמית עד להגשמתם.

Anchor 3

תכנית מאידו ייחודית בכך שהיא:
1 . יוצאת מתחומי ההוראה הפרונטלית "הרגילה" בכתה.
2 . מתרגלת מגוון רחב של מצבי התמודדות בשדה פעולה פיזי.
3 . מקיימת במקביל תהליך תיווך ושיקוף לאחור ותוך כדי תנועה.
4 . נותנת למשתתפים פידבק מיידי על מידת ההצלחה שלהם.
5 . משלבת בתוכה תנועה ומגע.
6 . מייצרת מוטיבציה גבוהה להשתתפות בתהליך.

7. מלמדת הגנה עצמית כחלק מתכנית הלימודים.

Anchor 4

תכנית מאידו מקיימת תהליכים שבמסגרתם:

  • מתרגלים ויסות כח ושיתוף פעולה על פני תחרותיות.

  • לומדים כיצד אפשר לעצור, לבחור ולהתאים תגובה מושכלת במגוון מצבים.

  • משפרים את יכולת הריכוז ומגדילים את טווח הקשב.

  • מפתחים מודעות עצמית גופנית ומנטלית.

  • מתרגלים הצבת יעדים וקבלת החלטות בזמן אמת.

  • מתרגלים אחריות ושליטה תוך שבירת "מעגלי בריונות".

  • יוצרים קשר של אמון ויכולת היקשרות עם מבוגר אחראי.

  • מתרגלים חמלה ודחיית סיפוקים.

  • מפחיתים את רף האלימות בכתה.

  • מגבירים את הפרגון ההדדי בקבוצה.

  • מעלים את יכולת ההתמדה של התלמידים.

  • מגדילים את תחושת הערך העצמי של התלמידים.

Image by Chang Duong
?רוצים פרטים נוספים
!צרו קשר עכשיו
bottom of page