מענים רגשיים וטיפוליים

תכנית מאידו להעצמה ורכישת כישורי חיים באמנויות לחימה רשומה במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך (מס' תכנית 5547), ומופיעה במערכת הגפ"ן תחת הסל 'מענים פדגוגיים ורגשיים'.

התכנית פעלה בשנה"ל תשפ"ב בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, וזכתה לביקורות מצויינות בקרב התלמידים שהשתתפו בתכנית והצוותים החינוכיים שליוו את התהליכים. 

התכנית עוסקת בהעצמת תלמידים והקניית כישורי חיים שונים באמצעות התנסות במגוון תרגילים ואלמנטים הייחודיים לעולם אמנויות הלחימה; פיזיים, קוגניטיביים ומנטליים, בשאיפה להשיג שיפור בתחומים שונים לפי מטרות מותאמות אישית וקבוצתית, ומתוך מטרה ללמד תלמידים לאמץ לעצמם התנהגות של אחריות ושליטה.

אלעד-ארנסט.jpg
 

התכנית מיועדת לתלמידים עם קשיים רגשיים, חברתיים או התנהגותיים, אשר נבחרו ע"י הצוות הפדגוגי של ביה"ס.

בין היתר יכולים להיתרם מפעילות התכנית תלמידים עם קשיי קשב וריכוז, תלמידים עם ליקויים בויסות סנסורי, תלמידים הסובלים מסרבול מוטורי, תלמידים חרדתיים ובעלי בטחון עצמי נמוך ותלמידים עם ליקויים בתקשורת.

 

מטרת התכנית היא לבנות חוסן מנטלי בקרב התלמידים, ולהעביר אותם תהליך משמעותי שבמהלכו הם יגלו את הכוחות הטמונים בהם, ואת האמונה הפנימית ביכולתם לעמוד מול אתגרי החיים השונים עימם הם מתמודדים.

השאיפה היא שבסוף תהליך העבודה נראה תלמידים בוגרים יותר, בעלי בטחון ותחושת מסוגלות אישית גבוהה.

תלמידים המכירים את גופם ויודעים את נפשם, שמצליחים לעצור ולחשוב לפני שהם פועלים,

ולפעול מתוך אחריות ושליטה.

 

תכנית מאידו ייחודית בכך שהיא:
1 . יוצאת מתחומי ההוראה הפרונטלית "הרגילה" בכתה.
2 . מתרגלת מגוון רחב של מצבי התמודדות בשדה פעולה פיזי.
3 . מקיימת במקביל תהליך תיווך ושיקוף לאחור ותוך כדי תנועה.
4 . נותנת למשתתפים פידבק מיידי על מידת ההצלחה שלהם.
5 . משלבת בתוכה תנועה ומגע.
6 . מייצרת מוטיבציה גבוהה להשתתפות בתהליך.

7. מלמדת הגנה עצמית כחלק מתכנית הלימודים.

 

תכנית מאידו מקיימת תהליכים שבמסגרתם:

  • מתרגלים ויסות כח ושיתוף פעולה על פני תחרותיות.

  • לומדים כיצד אפשר לעצור, לבחור ולהתאים תגובה מושכלת במגוון מצבים.

  • משפרים את יכולת הריכוז ומגדילים את טווח הקשב.

  • מפתחים מודעות עצמית גופנית ומנטלית.

  • מתרגלים הצבת יעדים וקבלת החלטות בזמן אמת.

  • מתרגלים אחריות ושליטה תוך שבירת "מעגלי בריונות".

  • יוצרים קשר של אמון ויכולת היקשרות עם מבוגר אחראי.

  • מתרגלים חמלה ודחיית סיפוקים.

  • מפחיתים את רף האלימות בכתה.

  • מגבירים את הפרגון ההדדי בקבוצה.

  • מעלים את יכולת ההתמדה של התלמידים.

  • מגדילים את תחושת הערך העצמי של התלמידים.

Image by Chang Duong
?רוצים פרטים נוספים
!צרו קשר עכשיו